Германия изисква COVID сертификат на местата за товарене

Коментари · 818 Виждания

Поради нарастващия брой на заразени с коронавирус, германското правителство предприема допълнителни стъпки за намаляване на разпространението на COVID-19. Една

Това решение се отнася и за водачите на тежкотоварни автомобили, които ще трябва да представят доказателство, че не са заразени с covid, на локациите за товарене.

Броят на заразените в Германия се е увеличил рязко – главно поради силно заразния вариант Делта и защото процентът на ваксинация сред работещото население все още е недостатъчен, обясняват от германското министерство на труда и социалните въпроси.

Поради това германското правителство въведе така наречените 3G правила (съкратено от немските думи „geimpft, genesen, getestet“, което означава „ваксиниран, излекуван, тестван“). На служителите е разрешено да влизат в офис, завод или други видове работни места само ако са ваксинирани срещу Covid-19, излекувани от болестта, или са с отрицателен тест.

От работодателите се изисква да проверяват и документират данните ежедневно. Нарушенията могат да доведат до глоби в размер до 25 000 евро. Правилата ще се прилагат от 24 ноември и са в сила до 19 март 2022 г.

Според вестник Die Welt ще се приемат резултати от PCR, антигенни тестове или домашни тестове, извършени „под надзор“ (например заверени от работодателя през последните 24 часа). Тестове, закупени в аптеките и извършени без надзор, няма да се приемат.

Германската транспортна и логистична индустрия е загрижена за сериозните последици от новите разпоредби. Изискването за covid pass важи и за водачите на товарни автомобили, които шофират до различни места за товарене и разтоварване в Германия.

„В транспортния сектор този регламент рискува да парализира веригите за доставки“, каза Флориан Ек, управляващ директор на Германския транспортен форум, пред вестник Handelsblatt. Казусът е още по-сложен, когато става въпрос за трансгранични доставки.

„Персоналът често е ваксиниран с неодобрени ваксини и не може да бъде тестван преди доставката. Следователно не е възможно да влезе в базата на компанията, и доставката трябва да бъде спряна“, добавя Ек.

Ек посочва, че от март 2020 г. компаниите изграждат обособени зони за шофьори на товарни автомобили и разработват хигиенни стандарти. Следователно транспортните работници трябва да бъдат освободени от тестове, докато престоят им на мястото е само временен и се спазват всички хигиенни и защитни мерки.
Обособените зони включват специално помещение и отделни тоалетни за външния транспортен персонал.

„Ако няма изключения от правилото за 3G за транспортната индустрия, този път задръстванията няма да възникнат по границите, а по-скоро в центровете на градовете и пред вратите на логистичните центрове“, предупреждава Ек.

BGL, Федералната асоциация за товарен транспорт, логистика и управление на отпадъците, споделя това мнение.

„Трябва да се направи всичко, за да се осигури гладко протичане на логистиката“, каза за Handelsblatt Дирк Енгелхард, генерален мениджър на BGL.

Коментари